سوئد یک زن را به ارتکاب جنایات جنگی علیه ایزدی‌ها در سوریه متهم کرد

مقامات سوئدی امروز پنجشنبه، یک زن ۵۲ ساله را به دلیل ارتباط با داعش به ارتکاب نسل کشی، جنایت علیه بشریت و جنایات جنگی جدی علیه زنان و کودکان ایزدی در سوریه متهم کردند.

براساس گزارش آرتی، لینا لاینا اسحاق، شهروند سوئدی ظاهرا این جنایات را بین اوت ۲۰۱۴ تا دسامبر ۲۰۱۶ در رقه، پایتخت سازمان تروریستی داعش انجام داده است.

رینا دوگون، دادستان ارشد در بیانیه‌ای گفت: جنایت‌ها تحت حکومت داعش در رقه رخ داده است و این اولین بار است که حملات داعش علیه اقلیت ایزدی در سوئد تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرد.

دادگاه منطقه استکهلم در بیانیه‌ای جداگانه گفت که دادستان عمومی ادعا می‌کند که این زن تعدادی از زنان و کودکان متعلق به گروه قوم ایزدی را در محل اقامت خود در رقه بازداشت کرده است، آنها را تحت سلطه خود قرار داده به آنان رنج شدید تحمیل کرده و ایزدی‌ها را مورد شکنجه و سایر رفتار‌های غیرانسانی قرار داده است.

از همان نخستین روزهای تصرف بخش هایی از عراق و سوریه توسط داعش، اخبار مختلفی درباره جنایات فجیع تروریست های این گروه در مناطق تحت کنترل از جمله آزار و اذیت زنان و دختران علی الخصوص زنان ایزدی روایت شد. طی این حملات و تجاوز دو هزار زن ایزدی ربوده شدند.

 بعد از گذشت یک‌ سال از این فاجعه فقط تعدادی کمی از زنان ایزدی توانستند از دست این گروه تروریستی رهایی یابند. بسیاری از آن‌ها نیز در دام این گروه‌های شیطان صفت گرفتار شدند و داعش زنان ایزدی را به عنوان برده به مناطق تحت تصرف خود فرستاد.

مترجم: مینا عظیمی

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار