سهم مشاغل از درآمدهای مالیاتی استان اردبیل 13 درصد است

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل گفت: مشاغل یک هزار و 930 میلیارد ریال مالیات پرداخت کرده‌اند که سهم مشاغل از درآمدهای مالیاتی استان 13 درصد بوده است.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری، اظهار داشت: درآمد حاصل از اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده که به میزان 2 هزار و 500 میلیارد ریال برآورد شده بین شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، فرمانداری‌ها و ورزش و جوانان و امور عشایری استان توزیع شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر تمامی درآمدهای عمومی استان اردبیل در حال حاضر تحقق یافته و در طول 11 ماهه گذشته 16 هزار و 200 میلیارد ریال در استان وصول و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال 17 هزار و 300 میلیارد ریال مالیات در استان وصول شود و مشاغل نیز یک هزار و 930 میلیارد ریال مالیات پرداخت کرده‌اند که سهم مشاغل از درآمدهای مالیاتی استان 13 درصد بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل افزود: یک هزار و 200 میلیارد ریال مالیات مشاغل در زمان اخذ اظهارنامه توسط مودیان پرداخت شده که در این زمینه می‌توان گفت که پایه‌های مالیاتی صرفا مشاغل نیست و با توجه به اینکه درآمدهای مالیاتی با روش‌های مختلف وصول می‌شود بنابراین صرفا مشاغل درآمد مالیاتی محسوب نمی‌شود.

سرخانی مقدم خاطرنشان کرد: اخذ عوارض از فعالیت‌های اقتصادی و واریز عمده آن به حساب شهرداری و دهیاری‌ها برای عمران و آبادانی استان در حال حاضر برنامه‌های خوبی در استان اردبیل در حال انجام است و درصدد هستیم میزان توزیع مالیات را نیز تا پایان امسال افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: ارتقای عدالت اجتماعی جزو اولویت‌های اساسی بوده و نرخ مالیات واحدهای تولیدی سال آینده هفت درصد کاهش می‌یابد که در این زمینه واحدهای تولیدی و صنعتی نقش مهمی در تحقق عدالت اجتماعی دارد و با توجه به اینکه نرخ مالیات واحدهای تولیدی در رونق تولید نقش اساسی دارد انتظار می‌رود تصمیمات لازم در این زمینه اتخاذ شود.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار